Lombalgia

Lombalgia este durerea la nivelul coloanei lombare, o afecţiune foarte frecventă şi în general fără gravitate, interesând aproximativ 80% dintre persoanele de orice vârstă.

Sedentarismul, supragreutatea corporală, poziţiile vicioase ale corpului, mişările bruşte de aplecare  sau de răsucire, traumatismele coloanei favorizează apariţia durerilor lombare.

În copilărie, purtarea în spate a unui ghiozdan greu – care depăşeşte 10 kg pentru un copil în clasa a V-a – trebuie evitată. Sunt de preferat ghiozdanele pe rotile in cazul celor foarte grele.

Sportivii trebuie să facă o bună încălzire a musculaturii înaintea oricărui efort fizic.

Care sunt persoanele la risc?

• persoanele care fac efort fizic ce presupune ridicat, cărat;
  • femeile insărcinate;
  • persoanele supraponderale;
  • persoanele care lucrează timp îndelungat în poziţa aşezat sau în poziţia în picioare;
  • persoanele care au antecedente familiale de discopatie, artroză sau osteoporoză.

Câteva sfaturi pentru a evita o lombalgie

• Adoptaţi un mod de viaţă sănătos
  • supravegheaţi greutatea corporală;
  • activitate fizică regulată;
  • rezervaţi-vă momente de relaxare.
  • Optaţi pentru o postură convenabilă
  • supravegheaţi permanent poziţia corpului: spatele drept cu umerii traşi în spate;
  • atunci când ridicaţi o greutate  aplecaţi-vă cu genunchii îndoiţi menţinând spatele drept;
  • evitaţi mişcările de răsucire bruscă ale bazinului şi coloanei lombare.
  • Alte sfaturi utile
  • împingeţi mai degrabă obiectele grele decât să le trageţi;
  • pentru femei, de evitat purtarea îndelungată a pantofilor cu toc;
  • purtaţi mai degrabă un sac de spate cu două toarte decât cele cu o toartă.

Pentru tratamentul medicamentos adresat durerii, recomandarea de kinetoterapie, purtarea unei centuri lombare sau a unui corset, alături de sfaturi personalizate fiecărui pacient în parte, trebuie să vă adresaţi unui neurolog cu experienţă în tratarea acestui tip de afecţiune.